B&P Instal

Strona w trakcie tworzenia. Materiały się sukcesywnie uzupełniane.

Wystawy według dekad

Wystawa: Wystawa prac grupy malarek „Ars Feminae”

Reprodukcje zamieszczone w artykule: Witold Bunkiewicz, Ars Feminae, Świat nr 9/1933 (fot. A. Janczewska)

Wystawa prac grupy malarek „Ars Feminae”

Miasto: Warszawa
Instytucja: Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych
Data: 11.02 -09.03.1933

  1. Olga Boznańska
    - Portret Kobiecy I (olej)
    - Portret dwóch kobiet (olej)
    - portret dr. St. (olej)
    - Portret Kobiecy II (pastel)

  2. Wanda Chełmońska
    - Portret różowy (olej)
    - Bzy (olej)
    - Przy lekcji (olej)

  3. Pia Górska
    - Przodownica (wszystkie prace w technice olejnej)
    - Cyganka
    - Weronika
    - Pejzaż z Krakowa
    - Chłopiec w czapce
    - Ludwik Hieronim Morstin w Szlafroku

  4. Gizela Hufnaglówna
    - Ule (wszystkie prace w technice olejnej)
    -Przed Burzą

  5. Zofia Katarzyńska – Pruszkowska
    - Kamelja (olej)
    - Azalja (olej)
    - Kwiaty (olej)
    - Margeryta (olej)
    - Mery (kreda kolorowa)
    - Portret Pilota Janusza K. (kreda kolorowa)
    - Dziewczyna (pastel)

  6. Krzyżanowska Michalina
    - Mgły poranne nad morzem (wszystkie prace w technice olejnej)
    - Dolina Horynia
    - Pola wołyńskie
    - Boża Góra
    - Przedmieście Krzemieńca
    - Ogródek różany
    - Pełnia
    - Łuck (szkic)
    - Fragment parku w Abramowie

  7. Irena Lorentowicz – Karwowska
    - Toska (akwarela)
    - Pan Jowialski ( gwasz)
    - Balet (tech. Mieszana)
    - Dom otwarty ( gwasz)
    - Dybuk (tempera)
    - Balet (technika mieszana)
    - Pajace ( tempera, makieta)
    - Toska ( tempera, makieta)
    - Dom Otwarty ( tempera, makieta)

  8. Irena Łuczyńska – Szymanowska
    - Portret art. dramatycznej Ireny Ćwiklińskiej (wszystkie prace w tech. olejnej)
    - Portret Pani J.G.
    - Głowa I
    -Głowa II
    - Martwa natura

  9. Irena Mińska Golińska
    -Lenin (akwatinta)
    - Zwycięstwo techniki (akwatinta i akwaforta)

  10. Maria Podoska
    - Martwa Natura (olej)
    - Anielka (olej)

  11. Jadwiga Simon Pietkiewicz
    - Brońcia (tempera)
    - Jesień (akwarela)
    - Ogród, szkic (akwarela)
    - Przedwiośnie (akwarela)
    - Bzy (akwarela)
    - Okno (akwarela)
    - Podmiejski ogródek

  12. Zofia Stankiewicz
    - Dęby (linoryt)
    - Sitowie (akwatinta)
    - Mgły (akwarela)
    - W porcie (olej)

  13. Zofia Sznuk – Koskowska
    - Łyżwiarz (akwaforta i akwatinta)
    - Włamywacze (akwaforta i akwatinta)
    - Zbiór kartofli ( akwatinta)

  14. Irena Wilczyńska
    - Parka (wszystkie prace w technice olejnej)
    - Dama
    - Pastuszka
    - Martwa natura
    - chłopka z miską

  15. Maria Wolska - Berezowska
    - Ilustracja do poematu „W Szwajcarii” I (akwatinta)
    - Ilustracja do poematu „W Szwajcarii”II (akwatinta)

  16. Emilia Wysocka
    - Wnętrze (wszystkie prace w technice olejnej)
    - Głowa
    - Chłopczyk
    - Podwórze folwarczne
    - Osiołki w oborze
    - Adela
    - Bukiet I
    - Bukiet II
    - Bukiet III
    - Osiołki / szkic
    - Krynica

Przewodnik Towarzystwa Zachęty Sztuk Pieknych w Warszawie nr 81/1933

Nela Samotychowa, Ars Feminae, Kobieta Współczesna 12/1933, s. 230-2

 

Witold Bunkiewicz, Ars Feminae, Świat nr 9/1933


Nasz serwis używa plików cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Dowiedz się wiecej.

Zgadzam się